Tarihçe

1990 senesinde SuperFresh markası ile meyve&sebze, su ürünleri ve pizza çeşitleriyle perakende pazarına giren ilk firma olan Kerevitaş, Türk tüketicisini, o zamanlar için son derece yenilikçi anlamlar taşıyan 'dondurulmuş ürün kavramı' ile tanıştırmıştır. SuperFresh, birkaç sene içinde sektörünün ilk dondurulmuş milföy ve börek çeşitlerini de ürün gamına eklemiştir. SuperFresh dondurulmuş ürün kategorilerinin (sebze&meyve, unlu mamuller, su ürünleri, patates ve et ürünleri) tümünde toplam 43 adet ürün ile en zengin ürün gamına sahip markadır.

1993 yılında ürün gamını genişleterek ton balığı konservesini pazara sunan SuperFresh, 1994 yılında ‘ilk konserve mısır’ ile raflardaki yerini almıştır. Ardından toprak konserve ürünleri ve hazır yemek çeşitleri ile ürün gamını zenginleştirmiştir.

Sektördeki yenilikçi tutumu, kalite ve hijyene verdiği önem SuperFresh’i sektörün jenerik markası haline getirmiştir. Diğer bir deyişle Türk tüketicisi dondurulmuş sebzelerden pizzaya, milföyden konserve mısıra kadar bir çok ürünü ilk kez SuperFresh markası ile tatmıştır.

Toplu tüketim ve perakende kanalında toplam 300’e yakın ürüne sahip olan SuperFresh; üretimin hammadde seçiminden son tüketiciye ulaşana kadar her aşamasını titizlikle ele alır. Gerçekleştirdiği dünya standartlarında üretim ile Kerevitaş, ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgelerini almaya hak kazanmıştır.

Kerevitaş Gıda bugün, Bursa Akçalar’da 220.000 m²'lik bir sahada 62.000 m² kapalı alanda 5 ana işletmeden ( sebze-meyve, patates, unlu mamüller, ton balığı ve su ürünleri ) oluşan fabrikasında modern teknoloji ile üretim yapmaktadır. -18°C depolarda muhafaza edilen dondurulmuş ürünlerin dağıtımı yaklaşık 300 araçla yapılmakta ve mağazalardaki yaklaşık 10.000’i aşkın dolapla toplu tüketim ve perakendeye hizmet verilmektedir. Genel Müdürlüğü İstanbul'da olan şirket, 1995 yılında İMKB de halka arz edilmiş olup, halka açık anonim şirket statüsündedir.

Yurt içinde SuperFresh ürünleri; İstanbul Avrupa/Asya, Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Antalya illerindeki Bölge Müdürlükleri ve bölgelere bağlı 50 bayilik aracılığıyla tüketicileriyle buluşmaktadır. AB ülkeleri başta olmak üzere İskandinav ülkeleri, Japonya, Rusya, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu ülkeleri ve Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapılmaktadır.